Az új Deore XT M8200 Di2 szett

A 1980-as évek elején megalkotott DEORE XT forradalmasította a hegyikerékpározást: a SHIMANO most a gyors és megbízható váltást, a strapabíró hajtást és a kifinomult fékrendszert még több bringás számára teszi elérhetővé az új, DEORE XT M8200 Di2 alkatrészek bemutatásával.

A nemrégiben bemutatott, versenyzőknek szánt XTR M9200 szett után a DEORE XT is megkapja az XTR kulcstechnológiáit és formavilágát. Az eredmény: egy strapabíró szett, amely valódi terepviszonyokra lett tervezve, újradefiniálva azt, hogy mire képes egy kerékpár két keréken.

  • Teljesen vezeték nélküli Di2 rendszer – Újratervezett Di2 rendszer gyors, precíz váltással, immár vezeték nélküli kialakításban.
  • Strapabíró váltás – Egy olyan váltásrendszer, amely bírja a strapát, az ütéseket a maximális magabiztosságért.
  • Intuitív ergonómia – Természetes fogású és állítható kezelőszervek, hogy csak a tekerésre koncentrálhass.
  • Kiszámítható fékerő – Folyamatos és modulált teljesítmény széles hőmérsékleti tartományban.
  • Szabad választás – Még több komponens-opció és Di2 funkció a terephez, stílushoz és teljesítményhez igazítva.

Strapabíró váltás

Az XTR M9250 hátsó váltó technológiai újításaira építve, a DEORE XT M8250 bevezeti az új SHIMANO SHADOW ES technológiát alacsony profilú, ék alakú kialakítással, melynek hála a váltó jobban védett az ütésekkel és terepakadályokkal szemben. A stabilizátor egység az XTR-hez hasonlóan belesimul a váltótestbe, csökkentve az esélyét annak, hogy köveken vagy akadályokon fennakadjon. Ha mégis ütés éri, a váltó elnyeli a behatást, és a SHIMANO automatikus visszaállító funkciója visszatéríti az eredeti pozíciójába.

A DEORE XT M8250 váltó erős alumínium váltókanállal rendelkezik – szemben az XTR karbon verziójával –, ez azonban nem jelent teljesítménybeli hátrányt.

Hátsó váltó technológiai jellemzők

  • Alacsony profil – A SHIMANO SHADOW ES technológia ék alakú dizájnt kapott, csökkentve a váltó előrenéző felületét, minimalizálva az elakadási pontokat.
  • Automatikus visszaállítás – Ütközés esetén a váltó visszaáll az eredeti pozíciójába, biztosítva a zavartalan működést.
  • Extra erős felépítés – Masszív, széles kialakítású forgáspontokkal, zárt görgőkkel, amelyek ellenállnak a szennyeződéseknek.
  • Új láncvezető technológia – A dupla rugós SHADOW ES konstrukció nagyobb láncfeszességet biztosít a jobb lánctartás érdekében.
  • Akkumulátorvédelem – A zárt akkumulátor biztonságosan van elhelyezve a váltótestben, nem mozdul el, még durva terepen sem, ugyanakkor egyszerűen eltávolítható töltéshez.
  • E-MTB váltó opció – A vezetékes RD-M8260 váltó közvetlenül az e-bike akkuról kapja az áramot, így lehetővé teszi a FREE SHIFT (váltás tekerés nélkül) és az AUTO SHIFT (automata váltás tekerés közben) funkciókat.

RD-M8250 – Vezeték nélküli hátsó váltó

  • SHIMANO SHADOW ES technológia
  • Precíz, vezeték nélküli váltás
  • Masszív felépítés „csúszólemez” (skid-plate) kialakítással
  • Zárt görgők
  • Eltávolítható, újratölthető integrált akkumulátor
  • Alumínium váltókar
  • Hosszúkanalas változat (SGS): 10–51T lánckeréksorhoz
  • Közepeskanalas változat (GS): 9–45T lánckeréksorhoz

RD-M8260 – Hátsó váltó E-MTB-hez

  • SHIMANO SHADOW ES technológia
  • Vezetékes váltó e-bike-hoz
  • Folyamatos áramellátás az e-bike akkumulátorról
  • AUTO SHIFT technológia
  • FREE SHIFT technológia
  • Alumínium váltókar
  • Hosszúkanalas változat (SGS)
  • 12 sebességes (RD-M826012) – HYPERGLIDE+
  • 11 sebességes (RD-M826011L) – LINKGLIDE

CS-M8200-12 – Lánckeréksor opciók

  • Gördülékeny váltás terhelés alatt
  • 12 sebességes HYPERGLIDE+
  • MICRO SPLINE kompatibilitás
  • Tartósságra optimalizálva
  • Két legnagyobb lánckerék alumíniumból
  • Legkisebb tíz lánckerék acélból kovácsolva
  • Opciók: 9–45T és 10–51T

Hajtómű

Az új DEORE XT M8200 hajtómű az XTR M9200 szériából merít ihletet, egyensúlyt teremtve a merevség és a tömeg között. Egy változatban érhető el, amely alkalmas trail, enduro és XC használatra. A hajtókar 176 mm Q-faktorral, 55 mm láncvonallal, Direct Mount rögzítésű lánctányérral és 24 mm-es acél tengellyel rendelkezik.

 

FC-M8200 – Trail / Enduro / XC hajtómű

  • Merevség és a súly optimalizált aránya
  • Bevált HOLLOWTECH II konstrukció
  • Szabványos 176 mm-es Q-faktor
  • Hosszváltozatok: 160, 165, 170, 175 mm
  • Lánctányérok: 28T–36T
  • Láncvonal: 55 mm

Intuitív Di2 váltókar ergonómia

A SHIMANO RAPID ES technológiával ellátott váltókar intuitív váltást nyújt minden nyomásnál – ez a karakterisztika generációkon át csiszolódott a mechanikus váltókon, és az XTR M9200-nál már bizonyított. Az új kapcsolók minden irányba állíthatóak, a gombfunkciók pedig teljesen testre szabhatók a kívánt váltási élmény eléréséhez.

 

SW-M8250-R / IR – Di2 váltókapcsoló

  • SHIMANO RAPID ES technológia
  • Precíz, vezeték nélküli váltás
  • Intuitív váltás minden nyomásnál
  • Többféle váltási mód (pl. nyomva tartás, dupla kattintás)
  • Több irányban állítható váltókar
  • Programozható harmadik gomb – pl. kerékpárkomputer vagy FREE/AUTO SHIFT vezérléséhez (E-TUBE app)
  • I-SPEC EV (IR verzió) vagy bilincses (R verzió) rögzítés

Erőteljes fékrendszer

A DEORE XT M8200 erőteljes és megbízható fékteljesítményt nyújt különböző kivitelekben a különféle bringázási stílusokhoz. A közös BL-M8200 fékkarhoz választható a nagy teljesítményű 4 dugattyús BR-M8220, vagy a könnyebb BR-M8200 (post mount) és BR-MT805 (flat mount) kétdugattyús féknyereg.

DEORE XT fékkar – BL-M8200

  • ERGO FLOW technológia
  • Finom, mégis gyors SERVOWAVE erőgörbe
  • Alacsony viszkozitású olaj, amely széles hőmérséklet-tartományban is stabil
  • Közelebb helyezett forgáspont a természetes fékezési érzésért
  • Új elérési távolság-állító tárcsa
  • I-SPEC EV kompatibilis
  • Strapabíró alumínium kar

BR-M8220 – Enduro / Trail féknyereg

  • 4 dugattyús kialakítás
  • Hűtőbordás fékbetét
  • Alacsony viszkozitású fékolaj
  • Masszív, két részből álló szerkezet

BR-M8200 – XC féknyereg – Post mount

  • Könnyű, 2 dugattyús kialakítás
  • Alacsony viszkozitású fékolaj
  • Post mount rögzítés

BR-MT805 – XC féknyereg – Flat mount

  • Könnyű, 2 dugattyús kialakítás
  • Alacsony viszkozitású fékolaj
  • Flat mount rögzítés

KERÉK ÉS AGY

A DEORE XT M8200 új WH-M8200 alumínium kerekei könnyűek, mégis elég tartósak enduro és XC használatra is. Elérhetők 29” és 27,5” méretben is, továbbfejlesztett aggyal, ami egyszerűbb karbantartást és jobb tömítést kínál.

 

WH-M8200 – Sokoldalú alumínium kerekek

  • Tartós 27,5” és 29” tubeless felnikkel
  • Peremes alumínium felni, 30 mm belső szélességgel
  • Rozsdamentes acél J-bend küllők
  • 28 küllős kialakítás
  • 3,5 fokonkénti reteszelés
  • MICRO SPLINE
  • CENTERLOCK tárcsafék kompatibilitás

HB-M8210-B és FH-M8210-B agyak

A Shimano új M8210 agyai frissített csapágyakat és tömítéseket kaptak a jobb teljesítmény és egyszerűbb karbantartás érdekében. A tömítések csökkentik a gördülési ellenállást, miközben kizárják a vizet és szennyeződéseket.

FH-M8210 – Hátsó agy

  • Továbbfejlesztett Direct Engagement racsni
  • 3,5 fokonkénti reteszelés
  • Alacsony gördülési ellenállás
  • Könnyű kialakítás