A 1980-as évek elején megalkotott DEORE XT forradalmasította a hegyikerékpározást: a SHIMANO most a gyors és megbízható váltást, a strapabíró hajtást és a kifinomult fékrendszert még több bringás számára teszi elérhetővé az új, DEORE XT M8200 Di2 alkatrészek bemutatásával.
A nemrégiben bemutatott, versenyzőknek szánt XTR M9200 szett után a DEORE XT is megkapja az XTR kulcstechnológiáit és formavilágát. Az eredmény: egy strapabíró szett, amely valódi terepviszonyokra lett tervezve, újradefiniálva azt, hogy mire képes egy kerékpár két keréken.
- Teljesen vezeték nélküli Di2 rendszer – Újratervezett Di2 rendszer gyors, precíz váltással, immár vezeték nélküli kialakításban.
- Strapabíró váltás – Egy olyan váltásrendszer, amely bírja a strapát, az ütéseket a maximális magabiztosságért.
- Intuitív ergonómia – Természetes fogású és állítható kezelőszervek, hogy csak a tekerésre koncentrálhass.
- Kiszámítható fékerő – Folyamatos és modulált teljesítmény széles hőmérsékleti tartományban.
- Szabad választás – Még több komponens-opció és Di2 funkció a terephez, stílushoz és teljesítményhez igazítva.
Strapabíró váltás
Az XTR M9250 hátsó váltó technológiai újításaira építve, a DEORE XT M8250 bevezeti az új SHIMANO SHADOW ES technológiát alacsony profilú, ék alakú kialakítással, melynek hála a váltó jobban védett az ütésekkel és terepakadályokkal szemben. A stabilizátor egység az XTR-hez hasonlóan belesimul a váltótestbe, csökkentve az esélyét annak, hogy köveken vagy akadályokon fennakadjon. Ha mégis ütés éri, a váltó elnyeli a behatást, és a SHIMANO automatikus visszaállító funkciója visszatéríti az eredeti pozíciójába.
A DEORE XT M8250 váltó erős alumínium váltókanállal rendelkezik – szemben az XTR karbon verziójával –, ez azonban nem jelent teljesítménybeli hátrányt.
Hátsó váltó technológiai jellemzők
- Alacsony profil – A SHIMANO SHADOW ES technológia ék alakú dizájnt kapott, csökkentve a váltó előrenéző felületét, minimalizálva az elakadási pontokat.
- Automatikus visszaállítás – Ütközés esetén a váltó visszaáll az eredeti pozíciójába, biztosítva a zavartalan működést.
- Extra erős felépítés – Masszív, széles kialakítású forgáspontokkal, zárt görgőkkel, amelyek ellenállnak a szennyeződéseknek.
- Új láncvezető technológia – A dupla rugós SHADOW ES konstrukció nagyobb láncfeszességet biztosít a jobb lánctartás érdekében.
- Akkumulátorvédelem – A zárt akkumulátor biztonságosan van elhelyezve a váltótestben, nem mozdul el, még durva terepen sem, ugyanakkor egyszerűen eltávolítható töltéshez.
- E-MTB váltó opció – A vezetékes RD-M8260 váltó közvetlenül az e-bike akkuról kapja az áramot, így lehetővé teszi a FREE SHIFT (váltás tekerés nélkül) és az AUTO SHIFT (automata váltás tekerés közben) funkciókat.
RD-M8250 – Vezeték nélküli hátsó váltó
- SHIMANO SHADOW ES technológia
- Precíz, vezeték nélküli váltás
- Masszív felépítés „csúszólemez” (skid-plate) kialakítással
- Zárt görgők
- Eltávolítható, újratölthető integrált akkumulátor
- Alumínium váltókar
- Hosszúkanalas változat (SGS): 10–51T lánckeréksorhoz
- Közepeskanalas változat (GS): 9–45T lánckeréksorhoz
RD-M8260 – Hátsó váltó E-MTB-hez
- SHIMANO SHADOW ES technológia
- Vezetékes váltó e-bike-hoz
- Folyamatos áramellátás az e-bike akkumulátorról
- AUTO SHIFT technológia
- FREE SHIFT technológia
- Alumínium váltókar
- Hosszúkanalas változat (SGS)
- 12 sebességes (RD-M826012) – HYPERGLIDE+
- 11 sebességes (RD-M826011L) – LINKGLIDE
CS-M8200-12 – Lánckeréksor opciók
- Gördülékeny váltás terhelés alatt
- 12 sebességes HYPERGLIDE+
- MICRO SPLINE kompatibilitás
- Tartósságra optimalizálva
- Két legnagyobb lánckerék alumíniumból
- Legkisebb tíz lánckerék acélból kovácsolva
- Opciók: 9–45T és 10–51T
Hajtómű
Az új DEORE XT M8200 hajtómű az XTR M9200 szériából merít ihletet, egyensúlyt teremtve a merevség és a tömeg között. Egy változatban érhető el, amely alkalmas trail, enduro és XC használatra. A hajtókar 176 mm Q-faktorral, 55 mm láncvonallal, Direct Mount rögzítésű lánctányérral és 24 mm-es acél tengellyel rendelkezik.
FC-M8200 – Trail / Enduro / XC hajtómű
- Merevség és a súly optimalizált aránya
- Bevált HOLLOWTECH II konstrukció
- Szabványos 176 mm-es Q-faktor
- Hosszváltozatok: 160, 165, 170, 175 mm
- Lánctányérok: 28T–36T
- Láncvonal: 55 mm
Intuitív Di2 váltókar ergonómia
A SHIMANO RAPID ES technológiával ellátott váltókar intuitív váltást nyújt minden nyomásnál – ez a karakterisztika generációkon át csiszolódott a mechanikus váltókon, és az XTR M9200-nál már bizonyított. Az új kapcsolók minden irányba állíthatóak, a gombfunkciók pedig teljesen testre szabhatók a kívánt váltási élmény eléréséhez.
SW-M8250-R / IR – Di2 váltókapcsoló
- SHIMANO RAPID ES technológia
- Precíz, vezeték nélküli váltás
- Intuitív váltás minden nyomásnál
- Többféle váltási mód (pl. nyomva tartás, dupla kattintás)
- Több irányban állítható váltókar
- Programozható harmadik gomb – pl. kerékpárkomputer vagy FREE/AUTO SHIFT vezérléséhez (E-TUBE app)
- I-SPEC EV (IR verzió) vagy bilincses (R verzió) rögzítés
Erőteljes fékrendszer
A DEORE XT M8200 erőteljes és megbízható fékteljesítményt nyújt különböző kivitelekben a különféle bringázási stílusokhoz. A közös BL-M8200 fékkarhoz választható a nagy teljesítményű 4 dugattyús BR-M8220, vagy a könnyebb BR-M8200 (post mount) és BR-MT805 (flat mount) kétdugattyús féknyereg.
DEORE XT fékkar – BL-M8200
- ERGO FLOW technológia
- Finom, mégis gyors SERVOWAVE erőgörbe
- Alacsony viszkozitású olaj, amely széles hőmérséklet-tartományban is stabil
- Közelebb helyezett forgáspont a természetes fékezési érzésért
- Új elérési távolság-állító tárcsa
- I-SPEC EV kompatibilis
- Strapabíró alumínium kar
BR-M8220 – Enduro / Trail féknyereg
- 4 dugattyús kialakítás
- Hűtőbordás fékbetét
- Alacsony viszkozitású fékolaj
- Masszív, két részből álló szerkezet
BR-M8200 – XC féknyereg – Post mount
- Könnyű, 2 dugattyús kialakítás
- Alacsony viszkozitású fékolaj
- Post mount rögzítés
BR-MT805 – XC féknyereg – Flat mount
- Könnyű, 2 dugattyús kialakítás
- Alacsony viszkozitású fékolaj
- Flat mount rögzítés
KERÉK ÉS AGY
A DEORE XT M8200 új WH-M8200 alumínium kerekei könnyűek, mégis elég tartósak enduro és XC használatra is. Elérhetők 29” és 27,5” méretben is, továbbfejlesztett aggyal, ami egyszerűbb karbantartást és jobb tömítést kínál.
WH-M8200 – Sokoldalú alumínium kerekek
- Tartós 27,5” és 29” tubeless felnikkel
- Peremes alumínium felni, 30 mm belső szélességgel
- Rozsdamentes acél J-bend küllők
- 28 küllős kialakítás
- 3,5 fokonkénti reteszelés
- MICRO SPLINE
- CENTERLOCK tárcsafék kompatibilitás
HB-M8210-B és FH-M8210-B agyak
A Shimano új M8210 agyai frissített csapágyakat és tömítéseket kaptak a jobb teljesítmény és egyszerűbb karbantartás érdekében. A tömítések csökkentik a gördülési ellenállást, miközben kizárják a vizet és szennyeződéseket.
FH-M8210 – Hátsó agy
- Továbbfejlesztett Direct Engagement racsni
- 3,5 fokonkénti reteszelés
- Alacsony gördülési ellenállás
- Könnyű kialakítás