Az új XTR alkatrészcsalád

A Shimano bemutatja az új XTR M9200 Di2 vezeték nélküli alkatrészcsaládját – gyors és precíz váltással, masszív kialakítással és finomhangolt fékrendszerrel

A Shimano az innováció és mérnöki fejlesztés terén szerzett hagyományaira építve mutatja be az új, teljesen vezeték nélküli XTR M9200 Di2 hegyikerékpár-alkatrészeit. A kompromisszummentes Di2 rendszer a Shimano villámgyors és rendkívül precíz elektronikus váltástechnikáját kínálja, miközben minden egyes alkatrésznél fokozott tartósságot biztosít.

 

A valós versenykörülmények igényeire tervezve, az új rendszer a Shimano eddigi legstrapabíróbb hajtásrendszer-kialakítását nyújtja, továbbfejlesztett, intuitívabb ergonómiával, kiszámítható fékezési élménnyel és olyan új testreszabási lehetőségekkel, amelyeket minden bringás nagyra tud értékelni.

  • Teljesen vezeték nélküli Di2 platform – Újratervezett Di2 rendszer, amely villámgyors és precíz váltást kínál vezeték nélküli kialakítással, a maximális teljesítmény és a kompromisszummentes megbízhatóság érdekében.
  • Masszív hajtásrendszer-kialakítás– Úgy készült, hogy ellenálljon a terepen előforduló ütéseknek, teljes magabiztosságot nyújtva a bringásnak
  • Intuitív ergonómia – Természetes, kézre álló kezelőszervek, extra állíthatósággal, hogy maximálisan az ösvényre koncentrálhass
  • Kiszámítható fékezési élmény – Finoman adagolható fékerő és egyenletes teljesítmény szélesebb hőmérséklet-tartományban is
  • Választási szabadság – Több alkatrészopció és Di2 funkció, amelyek a bringások stílusához és teljesítményigényekhez igazíthatók

 

Masszív hajtásrendszer-kialakítás

Az XTR M9250 hátsó váltó az új SHIMANO SHADOW ES technológiával erősebb, mint valaha, és alacsony profilú, ék alakú kialakítással rendelkezik. A stabilizátor egység tökéletesen beleolvad a váltó testébe, így nincs kiálló él, ami fennakadhatna – könnyedén hárítja az ösvény akadályait. Ha mégis elkerülhetetlen az ütközés, a váltó elnyeli az ütést, majd a Shimano automatikus ütközés-visszaállító funkciója azonnal visszahelyezi az eredeti pozícióba.

A váltó megerősített forgásponti szerkezete nagyobb oldalirányú stabilitást biztosít, amit tovább növel a karbonlemez, a védőburkolat és a strapabíró váltógörgő-egység.

Hátsó váltó technológiai jellemzők

  • Alacsony profilú kialakítás – A SHIMANO SHADOW ES technológia ék alakú dizájnt biztosít, amely csökkenti a váltó frontfelületét, és megszünteti azokat az éleket, amelyek könnyen beleakadhatnának kövekbe vagy gyökerekbe.
  • Automatikus ütközés-visszaállító funkció – A váltó elnyeli az ütéseket, majd automatikusan visszaállítja magát a helyére, így biztosítva a folyamatos működést.
  • Rendkívül erős felépítés – A hátsó váltótest széles, stabilan merevített forgásponttal és masszív görgőkkel rendelkezik, hogy csökkentse a szennyeződések bejutását és növelje a tartósságot.
  • Új láncfeszítő technológia – A kétrugós kialakítás nagyobb láncfeszességet biztosít a jobb láncfekvés és lánctartás érdekében.
  • Akkumulátorvédelem – A hátsó váltótestbe biztonságosan beépített, zárt akkumulátor még a legdurvább terepen sem mozdul el, ugyanakkor egyszerűen eltávolítható töltéshez.
  • E-MTB specifikus hátsó váltó lehetőség – A vezetékes E-MTB RD-M9260 típus az e-bike akkumulátoráról kapja a folyamatos áramellátást, és támogatja a FREE SHIFT technológiát, amely lehetővé teszi a váltást gurulás közben, valamint az AUTO SHIFT funkciót, amely automatikus váltást biztosít tekerés közben.

RD-M9250 – Vezeték nélküli hátsó váltó

  • SHIMANO SHADOW ES technológia
  • Precíz vezeték nélküli váltás
  • Masszív felépítés „csúszólemez” (skid-plate) kialakítással
  • Strapabíró görgőszerkezet
  • Kivehető és újratölthető beépített akkumulátor
  • Hosszúkanalas RD-M9250 SGS változat 10–51T lánckeréksorhoz
  • Rövidkanalas RD-M9250 GS változat 9–45T lánckeréksorhoz

RD-M9260 – E-MTB hátsó váltó

  • SHIMANO SHADOW ES technológia
  • Vezetékes hátsó váltó E-MTB-hez
  • Folyamatos áramellátás az e-bike akkumulátoráról
  • AUTO SHIFT – automatikus váltás tekerés közben
  • FREE SHIFT – váltás gurulás közben is
  • Hosszúkanalas (SGS) kialakítás
  • 12 sebességes RD-M926012 a HYPERGLIDE+ rendszerhez
  • 11 sebességes RD-M926011L a LINKGLIDE rendszerhez

CS-M9200-12 – Lánckeréksor opciók

  • Finomabb és tartósabb váltás terhelés alatt is
  • 12 sebességes HYPERGLIDE+ technológia
  • MICRO SPLINE kompatibilitás
  • Könnyű és tartós kialakításra optimalizálva
  • Elérhető áttételek: 9–45T és 10–51T

Hajtómű

Az új XTR M9200 hajtómű megnövelt merevséget és megbízhatóságot nyújt a világklasszis versenyzéshez és bringázáshoz. Kétféle kivitelben elérhető – az egyik a könnyű súlyra, a másik a fokozott tartósságra optimalizálva. A hajtókar a Shimano bevált HOLLOWTECH II technológiáját alkalmazza, amely egyensúlyt teremt a merevség és az alacsony tömeg között, miközben kiemelt figyelmet fordít az ütésállóságra is.

FC-M9220 – Trail/Enduro Hajtómű

  • Egy tartós hajtómű Trail / Enduro használatra
  • Enduróra optimalizált tengely a merev hajtáslánc és az ütésállóság érdekében
  • Bevált HOLLOWTECH II konstrukció
  • Szabványos, 176 mm-es Q-faktor
  • Hajtókarhosszok: 160, 165, 170, 175 mm
  • Láncvonal: 55 mm

FC-M9200 – XC Hajtómű

  • Könnyű hajtómű XC bringázáshoz és versenyzéshez
  • Bevált HOLLOWTECH II konstrukció
  • XC-specifikus, 168 mm-es Q-faktor
  • Hajtókarhosszok: 165, 170, 175 mm
  • Láncvonal: 55 mm

Intuitív ergonómiai fejlesztés

A Shimano Skunk Team profi tesztelőinek visszajelzései alapján a mérnökök tovább finomították a váltás és fékezés ergonómiáját az XTR M9200 család esetén.

A fékkarok a Shimano ERGO FLOW technológiát alkalmazzák, a forgáspontot közelebb helyezték a kormányhoz, így a kar mozgása jobban követi az ujj természetes ívét fékezéskor. A kar formája is új, aszimmetrikus és felfelé hajló kialakítást kapott, amely természetesebb ujjpozíciót eredményez, támogatva a támadó testtartást és a jobb súlyelosztást.

 

Az új SHIMANO RAPID ES Di2 váltókapcsoló a mechanikus váltók örökségére épít, megtartva a jól ismert taktilis visszajelzést, amely váltáskor biztos fogást és kontrollt ad anélkül, hogy változtatni kellene a kéztartáson.

A RAPID ES Di2 kapcsoló többféleképp rögzíthetők a kormányra, a gombfunkciók szabadon programozhatók, így mindenki a saját stílusára szabhatja őket. A többtengelyes állíthatóság révén a kapcsolók tökéletesen kézre állnak, miközben lehetővé teszik a stabil testhelyzet megtartását, hogy mindig az ösvényre koncentrálhass.

SW-M9250R – Di2 váltókapcsoló

  • SHIMANO RAPID ES technológia
  • Precíz, vezeték nélküli váltás
  • Tapintható visszajelzés minden váltásnál
  • Többféle váltómód: folyamatos váltás (hold-down), dupla kattintásos váltás, vagy zárt, egy lépéses váltás
  • Négy irányba állítható kar
  • Programozható harmadik gomb – például kerékpáros computeren vagy az E-TUBE applikáción keresztül a FREE SHIFT és AUTO SHIFT funkciók vezérléséhez
  • I-SPEC EV és bilincses rögzítési lehetőség

Erőteljes fékrendszer

Az XTR egyik legjelentősebb újítása a továbbfejlesztett fékrendszer, amely a Shimano eddigi legerősebb és legjobban adagolható fékezési élményét nyújtja.

Az új XTR fékcsalád három különböző kialakítást kínál: az egyik az alacsony tömegű kivitelre fókuszál XC versenyzéshez és terepezéshez, a másik a kifinomultabb fékerőt helyezi előtérbe meredek lejtőkön, míg a harmadik megoldás e kettő előnyeit ötvözi – optimális egyensúlyt teremtve az alacsony súly, a fékerő adagolhatósága és az irányíthatóság között.

 

Trail / Enduro fékkar fejlesztés

A BL-M9220 fékkar újratervezett SERVO WAVE görbéje finoman, de gyorsan növeli a fékerőt – ideálisan Trail és Enduro felhasználásra. Az ERGO FLOW kar kialakítása minden hőmérsékleten egyenletes visszatérést biztosít az új, alacsony viszkozitású ásványolaj révén. A kettő kombinációja stabil dugattyúmozgást és állandó, pontos fékhatást eredményez.

BL-M9220 – Enduro / Trail fékkar

  • ERGO FLOW technológia
  • Finoman emelkedő SERVOWAVE erőgörbe
  • Széles hőmérséklet-tartományban is stabilan teljesítő ásványolaj
  • Közelebb helyezett forgáspont és felfelé ívelt kar a természetesebb mozdulathoz
  • Új finomhangoló tárcsa a fékkaron
  • I-SPEC EV kompatibilitás
  • Strapabíró alumínium kar

BR-M9220 – Enduro / Trail féknyereg

  • Különböző átmérőjű 4 dugattyús kialakítás
  • Bordázott fékbetétek a zajcsökkentés érdekében
  • Alacsony viszkozitású hidraulikus fékolaj
  • Egy darabból kialakított féknyereg a nagyobb merevség és alacsonyabb tömeg érdekében

BL-M9200 – XC fékkar

  • Ultrakönnyű karbon fékkar
  • Magnézium főhenger
  • Alacsony viszkozitású hidraulikus fékolaj
  • I-SPEC EV kompatibilitás

BR-M9200 – XC féknyereg

  • Könnyű, 2 dugattyús kialakítás
  • Hőálló, gyantás dugattyú
  • Alacsony viszkozitású fékfolyadék
  • Post Mount rögzítés

Kerekek és agyak

Az XTR M9200 széria kiegészítői között megtalálhatók a Shimano új, könnyű, de rendkívül erős karbon MTB kerekei. Az XC verzió különösen könnyű, míg az enduró változat robosztusabb kialakítású. Mindkettő korszerű ipari csapágyas agyakkal rendelkezik, amelyek egyszerű karbantartást és kiemelkedő tömítettséget biztosítanak.

WH-M9220 – Enduro / Trail kerekek

  •  Erőteljes, 29”-os karbon tubeless felni
  • Perem nélküli, 30 mm belső szélességű profil a deformációk és defektek elkerüléséhez
  • Rozsdamentes acél küllők
  • 28 küllős klasszikus kialakítás
  • 3,5 fokonkénti reteszelés
  • Alacsony gördülési ellenállás
  • MICRO SPLINE kompatibilitás
  • CENTERLOCK

WH-M9200 – Lightweight XC kerekek

  • Pehelykönnyű, 29”-os karbon tubeless felni
  • Peremes kialakítás, 29,6 mm belső szélesség Titán küllők a minimális súlyért
  • 24 küllős, egyenes kialakítás
  • 3,5 fokonkénti reteszelés
  • Alacsony gördülési ellenállás
  • MICRO SPLINE kompatibilitás
  • CENTERLOCK

 

HB-M9210 és FH-M9210 agyak

A Shimano új M9210 agyai továbbfejlesztett csapágyazást és tömítést kaptak a jobb teljesítmény és egyszerűbb karbantartás érdekében. A tömítések csökkentik a gördülési ellenállást, miközben hatékonyan távol tartják a vizet és a szennyeződést.

Az FH-M9210 hátsó agy új Direct Engagement racsnis mechanizmusa 3,5 fokonkénti reteszelést, kisebb ellenállást és könnyebb kialakítást kínál.