Shimano GRX 1x12 Di2 – Vezeték nélküli váltás minden gravel kalandhoz

A SHIMANO belép a teljesen vezeték nélküli koskormányos szettek szegmensébe az új, gravelre optimalizált 1x12 sebességes GRX Di2 alkatrészcsaláddal. A 2x12-es országúti és gravel rendszerekből ismert megoldást és az XTR M9200 sorozatból származó teljesen vezeték nélküli technológiát ötvözve a GRX RX827 egy robusztus, megbízható és sokoldalú váltásrendszert kínál. A GRX ezzel immár teljes kínálatot nyújt 1x12 és 2x12 kivitelben, mechanikus és Di2 változatban egyaránt, így mindenki a saját stílusához igazíthatja gravel kerékpárját.

A GRX RX827 könnyedén felszerelhető bármilyen gravel bringára, így a szeretett bringád megkaphatja a legújabb technológiát, hogy még több kalandra indulhass vele.

A rendszer szíve az RD-RX827 vezeték nélküli hátsó váltó, amely kiváló láncfeszítést és precíz váltást biztosít változatos terepen. Legyen szó versenyről, felfedező túráról vagy egy egész napos bringázásról, a GRX megbízható teljesítményt nyújt.

SHIMANO GRX RX827 Di2 1 x 12  főbb jellemzők

  • Teljesen vezeték nélküli Di2 platform – Az megbízhatóságra tervezett vezeték nélküli Di2 rendszer gyors, precíz váltást kínál, és kompatibilis minden SHIMANO 12 sebességes vezeték nélküli váltókarral (GRX, DURA-ACE, ULTEGRA, SHIMANO 105 Di2 fékváltókarokkal, valamint az új, vezeték nélküli XTR és DEORE XT váltókarokkal is!).
  • Masszív gravel hajtásrendszer – A SHIMANO MTB Di2 családból kölcsönzött dizájnnal az RX827 hátsó váltó ugyanazt az alacsony profilú kialakítást, védelmet, beépített akkumulátort és automatikus ütközés utáni visszaállító funkciót kínálja, mint a hegyikerékpáros váltók.
  • Finomított ergonómia – Továbbfejlesztett fogás, letisztult dizájn és páratlan testreszabhatóság a kiváló kezelhetőség és kényelem érdekében.
  • Sokoldalúság – A széleskörű alkatrész-kompatibilitás lehetővé teszi a bringások számára, hogy a terep, stílus és egyéni preferenciák alapján optimalizálják a váltásrendszerüket.

Vezeték nélküli GRX váltás

Az új GRX 1x12 sebességes rendszer az RD-RX827 vezeték nélküli hátsó váltót párosítja a SHIMANO már ismert RX825 Di2 DUAL CONTROL karokkal, az RX820 hajtóművel, fékekkel és az XT 10-51T lánckeréksorral. Ez a kombináció a SHIMANO jellegzetes Di2 teljesítményét nyújtja egy letisztult, masszív 1x12 sebességes csomagban.

A bringások választhatnak 40T vagy 42T első lánckereket, amelyek a SHIMANO 10-51T MICRO SPLINE lánckeréksorokkal kompatibilisek.

 

SHIMANO SHADOW ES hátsó váltó

A GRX RX827 hátsó váltó új SHIMANO SHADOW ES technológiával érkezik, egyféle, SGS hosszúkanalas kivitelben, amelyet a tartósság és a funkciók figyelembevételével terveztek. A váltó alacsony profilú ék alakú dizájnnal rendelkezik. A láncstabilizáló egység harmonikusan illeszkedik a váltó testébe, így minimalizálva az ütéseknek való kitettséget.

Amikor elkerülhetetlen ütközések történnek, a váltó elnyeli ezt az erőt. Ezt követően a SHIMANO automatikus ütközés-visszaállító funkciója azonnal visszaállítja a váltót az eredeti pozíciójába. Gyakran előfordul, hogy a GRX RX827 használója észre sem veszi majd, hogy valamilyen ütés érte a váltót.

A hátsó váltótest széles, stabilan merevített forgásponttal és masszív váltógörgőkkel rendelkezik, hogy csökkentse a szennyeződések bejutását és növelje a tartósságot.

 

Hátsó váltó technológiai jellemzők

  • Alacsony profilú kialakítás – SHIMANO SHADOW ES technológia – ék alakú kialakítás, amely csökkenti a váltó elülső felületét, így az kevésbé akadhat meg köveken vagy egyéb külső akadályokban.
  • Automatikus ütközés-visszaállító funkció A váltó elnyeli az ütközéseket, majd automatikusan visszaáll az eredeti pozícióba, így biztosítva a folyamatos működést.
  • Szuper erős kialakítás – A hátsó váltótest széles, stabilan merevített forgásponttal és masszív görgőkkel rendelkezik, hogy csökkentse a szennyeződések bejutását és növelje a tartósságot.
  • Új láncstabilizáló technológia – A dupla rugós kialakítás nagyobb láncfeszességet biztosít a jobb lánctartás és -vezetés érdekében.
  • Akkumulátor védelem – A zárt akkumulátor biztonságosan a váltó testén belül helyezkedik el, még a legkeményebb terepen sem mozdul el, ugyanakkor könnyen eltávolítható a töltéshez.

RD-RX827 – Vezeték nélküli hátsó váltó

  • SHIMANO SHADOW ES technológia
  • Precíz, vezeték nélküli váltás
  • Robusztus felépítés, strapabíró kialakítás
  • Masszív váltógörgő-konstrukció
  • Kivehető és tölthető beépített akkumulátor
    • 700 km–1000 km hatótáv a használati körülményektől függően
  • Hosszúkanalas SGS kivitel, kompatibilis SHIMANO 10-51T 12 sebességes lánckeréksorokkal
  • Súly: 449 gramm

Letisztult kezelőszervek

BL-RX825-L – Hidraulikus tárcsafék kar

  • 1x12 sebességes Di2 bal oldali fékváltókar, kizárólag fékezés funkcióval
  • Gravel bringákhoz tervezett fékkar ergonómia
  • Szélesített, hajlított kormányhoz optimalizálva
  • Csúszásgátló bevonat a fékkar felületén
  • 19,5 grammal könnyebb (188 gramm a BL-RX825-L, szemben a 207,5 grammos ST-RX825-L modellel)

Fejlett Di2 gombfunkciók – Váltási sokoldalúság

Akár az új BL-RX825-L fékkart használod, akár a GRX ST-RX825 DUAL CONTROL párját, a Shimano 1x12 sebességes GRX rendszer számos lehetőséget kínál a Di2 testreszabható gombjainak és kiegészítő kapcsolóinak köszönhetően.

A korábbi generációkból átvett funkciók

A GRX RX825 DUAL CONTROL karok három Di2 gombbal rendelkeznek – kettő a váltókarokon található, a harmadik pedig a váltókar burkolatának belső oldalán helyezkedik el. Az RX825 karok kiegészítő váltógombok használatát is lehetővé teszik, amelyek elhelyezhetők a kormány felső részén, az alsó hajlított szakaszon (drops), vagy az aerodinamikus kormányrészeken további váltási lehetőségekért.

Az említett Di2 gombok különböző funkciókkal elláthatók, például be lehet állítani a hátsó váltó működtetésére, kompatibilis különböző lámpákkal és kerékpáros komputer vezérlésére is alkalmas. További lehetőség, hogy a kerékpárosok menet közben, anélkül, hogy levennék a kezüket a kormányról, finomhangolhatják a váltást.

SHIMANO RX180 Tubeless Alumínium Kerekek

A GRX 1x12 Di2 gravel alkatrészek mellett a SHIMANO bemutat egy új, kedvező árú, saját márkás alumínium gravel kerekekből álló szettet, amely kivételes tartósságot és megbízhatóságot kínál bármilyen kalandhoz. Az új RX180 ötvözetből készült kerekek tubeless (belső nélküli) rendszerre készültek, és 25 mm-es belső peremszélességgel rendelkeznek, amelyekhez 32 mm-től 50 mm-ig terjedő szélességű gumik passzolnak.

A kerékszett egy továbbfejlesztett hátsó agyat is kapott. Ez az agy egy könnyű átalakítást tesz lehetővé a MICRO SPLINE és HG L testek között, így támogatva az egy- és két lánckerekes SHIMANO hajtásokat, valamint a széles választékot a 10-, 11- és 12-sebességes lánckeréksorokhoz.

 

WH-RX180-TL-700C – Tubeless alumínium kerekek

  • Cserélhető kazettatest – váltható MICRO SPLINE és HG L között
  • 25 mm belső peremszélesség
  • Tubeless perem
  • Kiváló ár-érték arányú alumínium felnik
  • Súly: 2105 gramm HG L kazettatesttel, 2113 gramm MICRO SPLINE kazettatesttel